pátek 6. ledna 2017

Vánoční zázrak - Jay Asher

Anotace: Nový romantický příběh od bestselerového autora Jaye Ashera. Vánoční romance, která vám zlomí srdce, ale přiměje vás brzo začít znovu věřit…
Sierra vede dva životy. Jeden v Oregonu, kde její rodina vlastní farmu vánočních stromků. A druhý v Kalifornii, kam před Vánocemi jezdí stromky prodávat. A opustit jeden vždycky znamená, že jí schází ten druhý. Tak to je až do posledních Vánoc, kdy Sierra potká Caleba. Caleb je vzorný kluk, jen před lety udělal obrovskou chybu a platí za ni dodnes. Ale Sierra nedá na jeho minulost a rozhodne se mu pomoct. To samozřejmě vyvolá vlnu nesouhlasu, falešných dojmů a podezření, ale Caleb se Sierrou přijdou na to, že jedna věc je silnější než tohle všechno: pravá láska.
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 248
Rok vydání: 2016
Originál: What Light, 2016

Předně musím vyzdvihnout obálku a grafickou úpravu knihy. CooBoo opět udělalo krásnou vánoční knihu. Stříbrné hvězdičky na okraji navnadí na Vánoce a zimu, ačkoli za okny svítí slunce a sníh je v nedohlednu.

Kniha se četla příjemně a děj (popisovat ho nebudu, je již v anotaci) se odvíjel svižně. Žádné hluboké zamyšlení se však nechystá, ale to člověk od vánočně laděné knihy ani neočekává. Podrobnější rozepisování a popisování některých pasáží mě ubíjelo. Taková místa knihu trochu rozbředla, přirovnala bych je k roztátému sněhu. Příběh sám o sobě nebyl kdovíjak komplikovaný a dlouhý. Zápletka se točila kolem jednoho drobného ''problému'', ale už od začátku bylo jasné, jak to skončí. Ostatně jak jinak by to mělo na Vánoce dopadnout, že? Navíc je to kniha ze žánru YA, takže čtení spíše pro mladší čtenářky, ale i takovou odrostlou borovici, jako jsem já, kniha potěšila.

Postavy byly vylíčené skvěle. Takže jsem si v nich promítala některé své kamarády i rodinu. Zejména postava starostlivého táty, který bránil před kluky svou dceru jako nejdražší poklad, mi někoho připomínala (jako by Asher na vlastní kůži zažil takového přehnaně starostlivého otce). Sem tam jsem se nad chováním Sierry, Caleba i dalších postav pozastavila, protože jejich přehnané řešení a probírání ''problémů'' mě překvapovalo. Nevím, jestli je to tím, že jsem už starší anebo prostě v některých ohledech flegmatik.

Prostředí, do kterého je příběh situovaný, mi bylo velmi sympatické. Je vidět, že si Asher dal práci s tím, aby stromečkový průmysl skvěle vykreslil. Jako milovník vánoční výzdoby, dřeva a jeho vůně jsem si to opravdu užívala.

Knihu vezměte do ruky kolem Vánoc. Zachumlejte se do deky. Zapalte dřevo v krbu. Uvařte si horkou čokoládu nebo mátové moccacino. A užijte si tenhle milý vánoční příběh.

CooBoo má tedy na příští Vánoce nelehký úkol, aby opět připravilo další vánoční příběh s krásnou obálkou a vánočním vzhledem. Dovolím si jen upozornit, že jsem narazila na pár chyb a překlepů, což mě občas zamrzí a zkazí dojem z knihy, ale za to autor nemůže :(


✮✮✮✰✰

Žádné komentáře:

Okomentovat